Haarlem,
06
juli
2017

Inholland en MKB-Haarlem tekenen voor samenwerking

Faridah Azimullah, voorzitter MKB-Haarlem, en Heleen Jumelet, hogeschooldirecteur Inholland Haarlem, hebben in juni een samenwerkingsovereenkomst getekend. “Wij zijn bijzonder blij met Inholland als nieuwe mkb-partner”, aldus Faridah Azimullah. “De Inholland-thema’s duurzaam, gezond en creatief sluiten naadloos aan bij de inzet voor een duurzame samenleving en economie waar MKB-Haarlem voor staat.”

Door meer samen te werken komt er ruimte voor innovatief, duurzaam en creatief ondernemerschap. Voor Inholland Haarlem is het daarnaast van belang dat er goede stages en werkplekken beschikbaar zijn voor studenten. Heleen Jumelet: “Inholland faciliteert graag de matching van stages en afstuderen.”

Duurzame cross-overs
MKB-Haarlem zet zich in voor een gezond ondernemersklimaat in Haarlem en omstreken. De belangenorganisatie biedt expertise, kennis en een toegankelijk netwerk. In samenwerking met zijn partners organiseert MKB-Haarlem diverse bijeenkomsten waarbij op ondernemersvraagstukken wordt gefocust. De ondernemersvereniging bundelt de krachten vanuit het midden- en kleinbedrijf en zet sterk in op verrassende cross-over partnerships met economisch perspectief.

Duurzaam, gezond en creatief
Inholland zet de komende jaren sterk in op de profilerende thema’s duurzaam, gezond en creatief. Wij werken daarin samen met het beroepenveld, overheden en maatschappelijke partners. Wij doen dat persoonlijk en dichtbij, vanuit de overtuiging dat voor ons en onze studenten zowel succes als tegenslag de sleutel is tot ontwikkeling als professional en als mens. In alle regio’s waarin we actief zijn, tonen we onze kracht door binnen deze thema’s een bijdrage te leveren aan regionale vraagstukken en ontwikkelingen.

Zo richten we ons onderwijs en onderzoek op drie belangrijke transities in de samenleving: de vorming van een duurzame samenleving en een circulaire economie, de transities in de zorg en welzijn naar empowerment en zelfredzaamheid, en de zoektocht naar nieuwe vormen van waarde-creatie en verdienmodellen in de creatieve industrie en andere sectoren.

Reacties 1 - 1 (1)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.
Rick van Dorssen
07
July
2017
Mooie aansluiting met MKB Haarlem. We gaan zeker als opleiding HTRO (Tourism Management)ons steentje bijdrage! Om te beginnen volgende week een afspraak met Haarlem City Marketing! Vanuit het convenant samen plannen van nieuwe innovatieve, duurzame en creatieve acties.
Contact
photo:Marijn van Hulzen
Marijn van Hulzen
Communicatieadviseur
+31615279534
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws