Den Haag,
11
september
2017
|
09:02
Europe/Amsterdam

Positioneringscampagne Leren = durven van start

Als je komt studeren bij Inholland dan kies je niet alleen voor een vak of beroep, maar vooral om ‘iemand’ te worden, een mens die zichzelf ontwikkelt, die bereid is te blijven leren, omdat de wereld nu eenmaal blijft veranderen en de banen van de toekomst ook. Voor dat soort leren is moed en durf nodig. Om dát te onderstrepen starten we in de week van 11 september met de nieuwe campagne ‘Leren = durven’.

Er zijn al veel persoonlijke en mooie voorbeelden van Durf-te-leren-momenten gedeeld aan de hand van 101-gesprekken die collega’s met elkaar hebben gevoerd. Deze verhalen zijn terug te vinden op inholland101.nl.

Samen met Inholland-collega’s, onder andere van opleidingen in Amsterdam en Rotterdam is hard gewerkt aan een creatieve manier om Inholland opnieuw op de kaart te zetten. Verschillende scenario’s zijn voorgelegd aan Inholland-studenten via panelgesprekken. Het uiteindelijk gekozen concept is vervolgens uitgebreid getest onder ouders en aankomende studenten door het onderzoeksbureau DUO.

Leren = durven
De nieuwe campagne Leren = durven is een belangrijke volgende stap om ‘ons verhaal’ actief extern te delen. Met deze positioneringscampagne laten wij zien dat wij leren hoog in het vaandel hebben staan. Wij zijn er voor mensen die het lef hebben om dingen uit te proberen, zichzelf kwetsbaar op te stellen en hun gevoel volgen. Wij moedigen studenten daarin aan en benadrukken daarbij dat het niet erg is om af en toe fouten te maken.

De basis van de campagne bestaat uit een zogeheten manifest waarin ons verhaal staat verwoord. “Durven dat leer je bij Inholland, want hier moedigen we je aan om dingen uit te proberen. Hier leren we van elkáár, juist omdat we allemaal iemand zijn en willen worden. Hier kun je gerust een keertje vallen: wij helpen je om weer op te staan.”

Middelenmix
Om met dit verhaal zo efficiënt mogelijk alle stakeholders te bereiken zetten we een uitgekiende middelenmix in met diverse uitingen on- en offline, binnen én buiten de hogeschool. Zo is er een animatie op Youtube en zijn er radiocommercials gemaakt, te horen via Spotify en de radiozender FUNX. De boodschap Leren = durven komt daarin terug in meerdere varianten.

“In deze campagne laten we zien dat wij er zijn voor studenten die het lef hebben om dingen uit te proberen, zichzelf kwetsbaar opstellen en hun hart volgen”, licht collegevoorzitter Jet de Ranitz toe. “Wij moedigen studenten daarin aan en benadrukken daarbij dat het niet erg is om af en toe fouten te maken, om er sterker uit te komen. Dit draagt bij aan hun persoonlijke ontwikkeling. Die mentaliteit hebben ze nodig in een wereld die steeds verandert.”

Deel je trots!
Om van deze campagne een groot succes te maken vragen we jouw hulp en roepen je op om de Leren = durven-uitingen te delen in je eigen netwerk. Via LinkedIn, via Facebook, Twitter of andere kanalen. Deel je trots waar en wanneer je maar wilt!

Meer informatie over de campagne kun je vinden in deze presentatie.

Reacties 1 - 1 (1)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.
Jacq Hoogenboom
07
September
2017
Mooi!
Mooi wat betreft inhoud
Met een mooi lekker snel filmpje waardoor ik geboeid blijf.
Albert Brouwers
14
September
2017
Mooi om te zien. Ook bij het koffieapparaat
Hebben we het ook in the Engels dat ik op sociale media kan delen ?
Daan Stet
14
September
2017
@Albert Nog niet, daar werken we aan.
Downloads
Contactpersoon
photo:Nieuwsredactie Inholland
Nieuwsredactie Inholland
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws