Rotterdam,
21
december
2017
|
15:24
Europe/Amsterdam

Studenten informeren Rotterdamse ondernemers

Inholland-studenten maken campagne rond Bedrijven Investeringszone

Vertegenwoordigers+van+Zuid+Onderneemt+en+Stichting+WinkelBoulevard+Zuid+met+midden+achter+wethouder+Maarten+Struijvenberg

De Rotterdamse wethouder Maarten Struijvenberg (Werkgelegenheid en Economie) bracht eerder deze maand een bezoek aan de Winkelboulevard Zuid. Aanleiding was een stemming over de invoering van een Bedrijven Investeringszone (BIZ). Inholland-studenten van leerwerkbedrijf Zuid Onderneemt leverden een grote bijdrage aan de informatiecampagne rond de stemming.

De stemming vond plaats onder meer dan 350 eigenaren en ondernemers van de Groene Hilledijk en de Beijerlandselaan. Deze winkelboulevard is 1,2 km lang en behelst ongeveer 230 ondernemingen. Een BIZ is een afgebakend gebied, zoals een winkelstraat, waarbinnen ondernemers en eigenaren meebetalen aan investeringen voor een betere kwaliteit van hun bedrijfsomgeving.

Tijdens de stemming bleek dat de eigenaren en ondernemers van de Winkelboulevard Zuid warmlopen voor deze regeling. Ze stemden met overtuigende meerderheid vóór de invoering van de BIZ en overhandigden deze positieve uitslag aan wethouder Struijvenberg. Daarmee bevestigden ze dat ze de komende vijf jaar blijven investeren in de winkelboulevard.

Leerwerkbedrijf voor ondernemers
Om de ondernemers in het gebied Feijenoord te ondersteunen, richtten Inholland en de gemeente Rotterdam eerder het samenwerkingsverband Zuid Onderneemt op. Dit leerwerkbedrijf richt zich momenteel vooral op ondernemers van de Winkelboulevard Zuid. Ook creëert Zuid Onderneemt goede, leerzame stageplekken voor studenten. Als gezicht en visitekaartje van het ondernemersloket hebben deze studenten een belangrijke rol en houden ze Zuid Onderneemt draaiende.

Kennis uit diverse vakgebieden
Studenten van de Inholland-opleidingen Hbo-Rechten en Communicatie hielpen in de periode voor de stemming bij het bedenken en uitvoeren van de informatiecampagne over de BIZ. Ze ontwikkelden verschillende communicatiestrategieën, een pr-plan, BIZ-vlogs en flyers. Daarbij stonden ze in nauw contact met de ondernemers. Inholland-studenten blijven betrokken: Ze ondersteunen ondernemers met hun kennis uit diverse vakgebieden. Zo beantwoorden ze financiële en juridische vraagstukken, ondersteunen ze bij het schrijven van ondernemersplannen en adviseren ze op het gebied van veiligheid, marketing en media.

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.