Rotterdam,
05
december
2017
|
16:19
Europe/Amsterdam

Veel aandacht voor het Festival Toerisme Congres op Inholland Rotterdam

FB_IMG_1512141589499

Reizigers willen meer luxe en sneller aankomen op hun bestemming. Dit vertelde gastspreker Ruud Bongaerts tijdens het Festival Toerisme Congres bij Inholland Rotterdam. Studenten van de minor Hospitality Management organiseerden het congres 20 november voor eerstejaarsstudenten Tourism Management en Media & Entertainment Management. 

Het congres, te volgen via een livestream, trok 267 bezoekers waaronder een hoop geïnspireerde studenten. Ze konden er onder andere doneren voor Save the Children. Vier gastsprekers vertelden alle ins en outs over het organiseren van succesvolle evenementen of festivals.

Barry Spooren van het festival Le Guess Who? vertelde over marketingstrategieën. Volgens de organisator draait de marketing van een festival om drie uitgangspunten. Sowieso is marketing een integraal onderdeel van het festival. Daarnaast is marketing internationaal georiënteerd enten slotte vindt de samenwerking met partners altijd zoveel mogelijk vanuit de inhoud plaats.

Volgens Ruud Bongaerts, organisator van het Festival Travel, is het belangrijk om aandacht te besteden aan de opkomende trends in de reisbranche. Reizigers willen met meer luxe eerder aankomen bij hun eindbestemming. Daarnaast zijn de gasten eerder geneigd om meer dagkaarten te kopen.

Als oud-studenten van de opleiding wisten Robin Bierman en Yentl van Arkel als geen ander hoe je kunt doorgroeien als professional. Volgens hen is het daarbij belangrijk om sociale cohesie te creëren. Daarnaast leggen zij de nadruk op de investering die je in jezelf doet. “Vraag, lees en onderzoek dingen, spreek mensen aan en ga op zoek naar vette mini-stages. Ten slotte werd studenten aangeraden om iets te doen in de richting van hun droombaan.”

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.