Haarlem,
20
april
2018
|
11:19
Europe/Amsterdam

Vier tips ter verbetering van sportapps

tips+voor+sportapps

De helft van de hardlopers en een kwart van de fietsers gebruikt een app ter ondersteuning van de training. Er staan tientallen verschillende hardloop- en fietsapps in de appstores. Maar wat vinden sportappgebruikers eigenlijk belangrijk in zo’n app? Nienke Patist, derdejaarsstudent Sportkunde aan Hogeschool Inholland Haarlem, analyseerde van de meest populaire sportapps de reviews van gebruikers. De resultaten vatte ze samen in een blog, die eind maart op de website sportnext.nl werd gepubliceerd.

De opdracht voor het onderzoek kwam vanuit de onderzoekslijn Kracht van Sport. Nienke ging de uitdaging aan. Bij het verzamelen van de data kreeg ze hulp van een tweedejaarsstudent Sportkunde van de Hogeschool van Amsterdam. Joan Dallinga, onderzoeker van de onderzoekslijn Kracht van Sport, begeleidde haar bij het samenvoegen van de resultaten en het schrijven van de blog.

Gezonde leefstijl
Aantrekkelijk zijn om te gebruiken, technisch goed functioneren, onderscheidend zijn en luisteren naar je gebruikers. Dat zijn de resultaten van het onderzoek in een notendop. De resultaten zijn interessant vanuit zowel marketing- als gezondheids-oogpunt. De tips kunnen appontwikkelaars toepassen om hun app nog meer aan te laten sluiten bij (de wensen van) de doelgroep. Zo zorgen ze ervoor dat huidige gebruikers de apps blijven gebruiken en potentiële gebruikers, letterlijk, in beweging komen. Want een sportapp biedt iedereen die dat wil de ondersteuning bij het beginnen en/of onderhouden van een gezonde leefstijl.

Benieuwd naar de tips van Nienke Patist? Lees haar complete blog hier.

De Gezonde Samenleving

Met de opleiding Sportkunde draagt Hogeschool Inholland bij aan De Gezonde Samenleving, een profilerend thema van Hogeschool Inholland. Dit is een samenleving waarin burgers, bij fysieke, psychische en sociale problemen, een zo gezond en sociaal mogelijk leven leiden en kunnen participeren. Een samenleving waarin mensen in hun sociale omgeving centraal staan. Waarin professionals mensen – preventief en bij problemen – activeren en ondersteunen bij het ontwikkelen van zelfmanagement en empowerment. Deze professionals werken interprofessioneel en maken gebruik van de laatste (technologische) innovaties.

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.