Haarlem,
16
april
2018
|
10:30
Europe/Amsterdam

WhatsApp: direct hulp bij (informatie)vragen op afstand

Bibliotheek Inholland introduceert WhatsApp

whatsapp-892926_1280

Welke bronnen zijn handig voor mijn afstuderen? Hoe werkt deze databank? Ik ben bezig met onderzoek, waar kan ik dat ene artikel vinden? Vanaf nu kunnen studenten dit soort vragen (informatie)vragen aan de Bibliotheek Inholland ook stellen via WhatsApp (toe te voegen via 06 2111 55 25).  

"Uit ons studentenpanel van vorig jaar bleek dat studenten zitten te springen om een snel en laagdrempeliger contact met mijn collega’s", zegt informatiespecialist Stef Barendsen. “Ze dachten dat mail niet altijd werd beantwoord of niet snel genoeg in hun ogen. Het gebruik van WhatsApp verlaagt de doorlooptijd van het beantwoorden van (informatie)vragen en garandeert toch een kwaliteitsvolle service.”  

De vragen die tot dusver zijn binnengekomen via het nieuwe medium zijn dezelfde als die doorgaans via de mail worden gesteld, al zijn de vragenstellers anders. "We boren zo een nieuwe gebruikersgroep aan die het prettig vindt om Whatsapp te gebruiken in plaats van mail, telefoon of gewoon langskomen bij ons op locatie. Het is ook niet altijd bekend waar wij zitten als informatiespecialisten, al zijn we altijd benaderbaar.

Voor studenten die stagelopen of niet altijd aanwezig op locatie zijn biedt WhatsApp ook uitkomst. "We hebben al wat gebruikers gehad die via WhatsApp aangaven deze vorm van communicatie heel prettig te vinden. Naast studenten waren er ook docenten bij die op afstand dringend hulp nodig hadden." 

Om er een groot succes van te maken is de tip van Stef voor docenten en andere collega's: "Attendeer de studenten op deze handige manier om snel contact met de bibliotheek te zoeken als ze die nodig hebben!"  

Ga naar de contactpagina van de informatiespecialisten 

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.