Den haag,
28
maart
2017
|
07:49
Europe/Amsterdam

Wij Inholland 2017: Travel Smart

Travel+Smart

Lisa Unlandt, Debbie Vermeer, Zubayda Wazir en Naomy Braamkolk, alle vier Communicatiestudent bij Inholland Den Haag, hadden een missie: reisorganisatie Travel Smart en haar reizigers online met elkaar in contact brengen. En dan zó dat het potentiële klanten op het idee brengt om er ook een reis te boeken. De vier studenten stelden een online paspoort voor, waarmee reizigers in beeld en tekst verslag doen van hun reis.

“Onze opdrachtgever Travel Smart krijgt op Facebook veel likes, maar wil meer online interactie met de reizigers die bij hen boeken”, zegt Lisa. Het reisbureau had eigenlijk een communicatieplan in gedachten, maar de vier studenten waren eigenwijs en stelden iets beters voor: een innovatieve webapplicatie. “Deze laat mensen foto’s met korte teksten delen op een originele manier, als één mooi geheel”, vertelt Debbie. “Beelden zijn daarbij belangrijker dan tekst. We wilden een ‘feeling’ creëren, ook omdat de spanningsboog van social media-gebruikers niet erg lang is. We werken daarom vooral met foto’s.” Het resultaat: “Facebook-gebruikers wanen zich in een ander land, zonder dat ze ellenlange reisverslagen hoeven door te ploegen.”

Visueel ingesteld
In het online paspoort staat de visuele belevenis centraal. De webapplicatie moest bijvoorbeeld naadloos aansluiten op de huisstijl. “Gelukkig zijn we alle vier visueel ingesteld,” zegt Naomy, “maar ook de tekst moet sterk genoeg zijn om de doelgroep aan te spreken.” Twee testpersonen probeerden de applicatie net zo lang uit tot alle knoppen op de goede plek stonden. Omdat de website en de software één geheel vormen, ontstaat er op deze manier een soepele gebruikerservaring. Debbie: “We werkten heel fijn samen met Travel Smart, want het is een jonge organisatie die ons veel vrijheid gaf om onze ideeën uit te werken.”

Hackathon
Wat bijdroeg aan een succesvol project was een hackathon, georganiseerd door de opleiding Communicatie. Dat is een evenement waarin ontwikkelaars van een app of apparaat in korte tijd de fases bouwen, testen en leren doorlopen. Directe feedback zorgt dat ze snel stappen zetten. "Zo konden we ons prototype meteen testen en verbeteren", zegt Lisa.

Ambassadeur
De opdrachtgever heeft met het unieke online paspoort iets moois in handen. Reizigers vervullen op een vernieuwende manier de rol van ambassadeur, én creëren content die Travel Smart gebruikt om de interactie aan te gaan. Daarom wil het bedrijf het idee ook daadwerkelijk uitwerken. De webapplicatie is echter nog niet gebruiksklaar. “We willen dit product graag verder ontwikkelen”, zegt Debbie. “Als we de Wij Inholland award winnen, kunnen we de support goed gebruiken voor de technische implementatie van het reispaspoort.”

Wij Inholland
De studenten zijn met hun project genomineerd voor de Wij Inholland award 2017. Wij Inholland geeft studenten de kans om zich met een innovatief project te onderscheiden van de standaard. Het is essentieel dat een project innovatief is op één van de thema’s gezond, duurzaam of creatief. Andere criteria zijn dat het project multidisciplinair is, een toegevoegde waarde heeft voor de regio en dat er wordt samengewerkt met een bedrijf, instelling of gemeente. Het winnende project krijgt ondersteuning om hun project verder te brengen, zoals promotionele ondersteuning of toegang tot een groot netwerk van bedrijven uit diverse branches.

Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.
Contact
photo:Nick  Ho Tam Chay
Nick Ho Tam Chay
Communicatiemedewerker
0615279721
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws